London

Nu har vi äntligen internet. Här har vi haft fullt upp med allt praktiskt som ska ordnas när man flyttat till ett annat land. Igår böjat skolan. Han trivs bra hittills. Men det är tufft här. Läxor för 4 åringar efter att de går i skolan 8:50 till 15 5 dagar i veckan. ska LÄSA tre böcker i  veckan och 10 ord att stava.. När jag fick höra om läsningen så fråga jag om dom menade att vi skulle läsa för honom. Läraren titta på mig so om jag var knäpp!!! David skulle sjäv läsa... hmmm.. intressant med ett barn som ej ens kan alfabetet!!! Men men vi jobbar på så bra vi kan...nån inskolning fick vi inte heller. det var bara att lämna första dagen. tur att David är så duktig som han är..verkar iaf vara en bra skola. Barnen är väldigt väluppfostrade, artiga oh glada.

Jamie är det bara bra med. Han växer var dag.Han har blivit så stor. Älskar sitt nya babygym.
Är dock ej lika lättsam att shoppa med som David alltid varit.. =)

Huset vi bor i börjar bli riktigt trivsamt nu när vi fått ordning.Området verka bra. Nära Davids skola och stan. Finns även en stor park med en liten sjö och lekpark där vi är mycket. Shoppingen super.

Nu måste jag mata Jamie så ska jag slänga in bilder sedan

Hoppas allt är bra hemma i Sverige

Kommentarer
Postat av: Cattis

Hejsan! Vad kul att höra att ni kommit igång med vardagen och att det går bra för David i nya skolan! Han är så stilig så i skoluniformen!

Kram!

2011-06-08 @ 07:04:02
URL: http://cattisenwiklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0